Naprawa pomp wtryskowych
Naprawa pomp wtryskowych to usługa, którą świadczymy dla naszych Klientów z Liniewa oraz okolicznych miejscowości. W naszym warsztacie zajmujemy się naprawą i regeneracją zarówno całych układów wtryskowych, jak i samych pomp. Posiadamy wykwalifikowaną kadrę mechaników, stoły narzędziowe, jak i odpowiednie przyrządy pomiarowe oraz urządzenia diagnostyczne firmy BOSCH, które wymagane są przy tego rodzaju naprawach i regeneracjach. Jeżeli więc szukasz warsztatu w Liniewie z usługą naprawy wtryskiwaczy, zapraszamy do kontaktu i zarezerwowania dogodnego terminu wizyty w naszej siedzibie.
Kiedy należy zdecydować się na naprawę pomp wtryskowych?
Naprawę pomp wtryskowych należy przeprowadzić w momencie pojawienia się niepokojących objawów, które zaburzają pracę tych podzespołów.
Do typowych objawów awarii układu wtryskowego zalicza się:
- dymienie układu wydechowego,
- wzrost zużycia paliwa,
- problem z rozruchem zimnego silnika,
- spadek osiągów silnika,
- stukot i czarne dymienie z rury wydechowej.
Regeneracja wtryskiwaczy polega przede wszystkim na ich oczyszczeniu oraz wymianie zużytych części. W naszym warsztacie w Liniewie zajmujemy się naprawą pomp pld i pomp wtryskowych vp. Oferujemy też wymianę wtryskiwaczy common rail.
Jakie są przyczyny usterek pomp wtryskowych?
Pompy wtryskowe narażone są na występowanie wielu usterek. Ich nieprawidłowe działanie powoduje nadmierne zużycie paliwa i złą pracę silnika, tym samym narażając go na uszkodzenie. Nawet najmniejsze zanieczyszczenie paliwa może powodować uszkodzenie układu wtryskowego, wtryskiwaczy lub pompy wtryskowej.
Najczęstsze przyczyny awarii wtryskiwaczy to:
- stosowanie nieodpowiednich i złej jakości paliw,
- niewymieniane filtry paliwa,
- stosowanie filtrów złej jakości,
- ingerencja w elektronikę systemów wtryskowych.
Jak dbać o układ wtryskowy?
Aby uniknąć konieczności wymiany lub naprawy pomp wtryskowych należy zadbać o odpowiednią eksploatację i działania profilaktyczne. Właściciele samochodów muszą pamiętać o:
- stosowaniu wysokiej jakości paliwa i olejów napędowych;
- stosowaniu filtrów paliwa renomowanych producentów i wymienianie ich zgodnie z instrukcją obsługi (maksymalnie co 30 000km);
- dbaniu o układ paliwowy pojazdu;
- tankowaniu do pełna (zapobiega skraplaniu pary wodnej w zbiorniku paliwa);
- wymianie paliwa na nowe w przypadku nieużytkowania pojazdu przez dłuższy okres (np. ciągniki rolnicze).